Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2013-01-24

Varningssignaler och snölykta

Jag mådde inte så bra igår morse. Kände mig yr och stressad. Beslöt vara hemma och ta hand om mej själv eftersom idag var en fullspäckad dag.
Tog det lugnt och hann ändå med crossen.
Ca en timme efter fick jag konstiga känningar i kroppen, de varade en stund och gick sedan över. Obehagligt !
Dottern och barnbarnet kom. När dottern sa efter min beskrivning att jag skulle ringa sjukvårdsupplysningen, så resulterade deras svar att omedelbart ta sig in till akuten och ta ett ekg, eftersom symtomen stämde in på föraningar till infarkt.
Sagt och gjort, dottern körde in och det blev ett ganska omedelbart omhändertagande. Jag blev lagt med ekg och dropp och en massa blodprov togs. Det positiva var det tjusiga och supertrevliga arabiske läkaren som förhöjde stämningen ha ha. Jag hann tänka en del innan beskedet kom att det inte var hjärtat utan med största sannolikhet en kraftig stressreaktion. Jag fick åka hem med förmaningar om att fundera över min arbetssituation och kraven jag ställde på min egen arbetsinsats. Rådet var att fortsätta med crossen och dansa så mycket jag hann och orkade på fritiden. Det stöttar ju tanken med ny buggkurs.  Så länge som reaktionen inte kommer i samband med ansträngning, så kan ja tydligen vara ganska lugn att det inte är kärlkramp eller något sådant i alla fall. Jag skulle dock kallas till ett arbets EKG för alla eventualiteters skull.
Jag det här tål att tänkas på. Vad håller jag på med egentligen? Hur skall jag minska mitt engagemang på jobbet och distansera mig mer och sänka kraven på vad som skall hinnas med?? Äldsta dottern sa när jag ringde, ja jag är inte förvånad när jag ser hur då håller på och allt du hinner med på en vecka och en helg. Fatta att du kan dra ner det till hälften?
Jag bestämde mej i alla fall att vara hemma idag från jobbet. Det innebär återbud till mitt deltagande i ledningsgruppmöte idag, återbud till möte med kommunfullmäktiges ordförande och återbud till att hålla i HLR på arbetplatsträff  ikväll.  Jag det mesta fungerar nog  bra utan mej och mötet med politikerna får jag boka om.  Fast jag fick verkligen stålsätta mej.
Barnbarnet byggde en snölykta på tomten som lyste hela kvällen.
Jag har läst lite kurslitteratur och kollat mailen i em. Och kört en halvtimme på crossen i alla fall, vilket gick utmärkt !
Lite trist när de körde hem. Rastlös. Jag är inte funtad att vila mej och ta det lugnt. 20 missade samtal på jobbtelefonen shit,  men den privata var stendöd.

Inga kommentarer: