Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2013-01-27

Brasvärme som avslutning på helgen

Tog en tur till Tutan Khamun utställningen igår. Trodde i min enfald att nu såhär på sluttampen, så  var det inte så mycket folk. Hm..proppat ! En vänlig själ från personalen sa att det inte var lönt att ställa sig i kön om man inte förbokat, så det var bara att gå igen. 50 kr i parkeringsavgift åt skogen. Men jag vill ju dit en gång till och se det jag inte hann med förra gången. Jag får boka nån kväll nästa vecka.
Stack upp till kompisen som bor i närheten. Engagerade diskussioner och blev dessutom bjuden på lunch. Alltid lika positivt att träffas.
Nästa anhalt var dotter och ena barnbarnet..De hade tillbringat fredagen och halva lördagen i Kåse hos mej, fast jag inte var hemma. Njutit av min brasvärme. Sidorutan hade dock spruckit med en smäll, som den gjort en gång tidigare. Hm. måste vara ett konstruktionsfel. Jag får ringa till leverantören och be dem byta igen. Det blev spela spel, läsa sagor och planera lite kring min ev. födelsedagsfest innan jag stack tillbaka till vännen som varit på Skräddis och fixat med golvbrunnen. 

På kvällen lagade vi fisksoppa och delade med oss till broren som kom upp och snackade lite.
Bettan och jag stack hem vid middagstid idag. Suttit och bundit seglen på barnbarnens 2 playmobil- sjörövarskepp och lagat skattkammaröns sandlucka, bara för jag hade lust.

Brasan brinner och den goa värmen sprider sig i huset. Råkade lägga gaständaren ovanpå gallret. F.. vilken explosion det blev när patronen small. Oj plastbbitarna for. Kanske det kunde blivit lite värre om jag hade haft otur....Får skärpa mej.
Det blir läsning och meditation ikväll.



Inga kommentarer: