Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2013-01-18

Gött göttigött gött

Åkte med kollega till Klippan på halkiga vägar. Han hade ny van med vinterdäck, men körde som en galning och snackade i telefon och kollade gpsen på paddan samtidigt. Jag tog över paddan , men om jag skall vara ärlig, så var jag glad jag överlevde. :)
Jantelagen slog ju till igår med tanke på redovisning av uppgifterna för sådana kompetenta kollegor som i vår basgrupp. Men det visade sig att jag inte behövde oroa mej. Jag stod mej gott i konkurrensen..Jag e nog en kompetent ledare? Jag måste helt enkelt fatta de:)
Kollegan på skolan serverade ett supergott bröd till fikat. Vi körde in om bageriet på vägen hem och köpte bröd, mmmm.
Vägen från Tomelilla över Tosterup var inte att leka med. Till och med drivbildning och halt som attan. Inte hemma förrän kl halv 7. Ringt alla barnen. Det var bra. Jag är lyckligt lottad !
Slängde väskan i hörnet och fixade en go macka och ett glas vin. Harligt med lugn o ro. Vännen ute o svirar med familjen. Lyssnar på "så mycket bättre"skivan. 
Ding linga linga lena..Gött ! 



Inga kommentarer: