Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2013-01-26

En underbar dag

Åkte till Malmö och lämnade katten hos vännens lägenhet igår morse. Körde till barnbarnet och lekte med honom på förmiddagen. Han fick sina födelsedagspresenter någon dag i förtid, eftersom jag bestämt att vara i Kåse på söndag.  Fick flera goa sms från arbetskamrater och andra som jag tycker om. Vissa gjorde mej extra glad! Otroligt att man kan bli så himla glad för ett sms.
Eftermiddagen tillbringade jag i Lund tillsammans med goa kollegor från rektorsutbildningen. Vi avslutade hemma hos ukkulelespelaren med tiramisu och kaffe. Vilka intressanta, upplyftande och stöttande samtal. Fantastiskt att få förmånen att träffa dessa kloka empatiska mäniskor som brinner för sitt jobb och intresserar sig för vad som sker runt omkring dem.
Fick refererat från världskonferens i Chile om ny skolforskning, dykning på korallreven i Karibien och nya system för att fördela pengar till elever med behov av stöd plus lite skvaller från resp. kommun ha ha. Nästa träff i maj blir det jag som är värd för.
Födelsekalas hos vännens dotter på kvällen. Halva släkten vara där, hans alltså. Uppsluppet och lättsamt. Mycket god mat och annat gott….men jag höll mina points….om man räknar in lite veckobonus ha ha.
Jag fixade vännens trådlösa router på exakt 30 sekunder som han inte tagit tag i på flera månader. Tala om att vissa har tummen mitt i näven när det gäller IT ha ha.
Idag blir det en heldag i Malmö…..tänkte träffa lite folk och gå sista rundan på Tutankhamun innan utställningen drar vidare. Vännen är i Skräddarröd och lägger värmeslingor i golvet. Tankarna snurrar som vanligt i min knäppa skalle. Ibland kan jag faktiskt se mig själv utifrån och förundras över att jag aldrig kan vara likgiltig, alltid analyserar och känner och upplever med kropp och själv. Skulle behövt ta till den där tekniken med avstängning ibland. Skall konsultera en expert som jag känner ;)

Inga kommentarer: