Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2012-05-31

Paus

Jag har haft en intressant dag med ledningsgruppen. 2 nya medarbetare. Jag och den ene fann varandra. En ung, men ack så seriös och som jag uppfattade påläst ledare. Hans åsikter stämde väl med mina och han verkade ha skinn på näsan. En potentiell samarbetspartner när det gällde att driva saker tillsammans kanske? Mackfantast, bara de!
Ett komplicerat uppdrag att vara rektor. Jag tycker jag har en del av verktygen, men man är verkligen aldrig fullärd och det är det som är så spännande.
Paus nu. Är på rummet och reflekterar över dagen.
Funderar över att vissa människor stänger av och slutar kommunicera? Är det bästa sättet att lära sig förstå andra människor? Är det bästa sättet att skapa relationer och få dem att fungera? Är inte kommunikation med andra det enda sättet att lära sig det svåraste, att förstå andra och då också sig själv, eftersom man speglar sig i andra människor och ser sig själv genom dem??
Mitt stora dilemma , men också min styrka är min envisa tro på varje människas inneboende förmåga till att få insikter och förändra sitt agerande. Måste man ge upp ibland? I så fall blir det första gången hittills.













Hittade en bild som var som en exakt bild av min inre trädgård där jag hittar min väg i mina meditationer.

Nu blir det vinmingel på chefens rum på nedre plan. Hoppas på en trevlig kväll. En brant och riskabel trappa leder till mitt rum. Men manliga kollegan har inför vittnen lovat hissa upp mej genom sitt fönster ikväll om det skulle behövas ha ha

Inga kommentarer: