Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2012-05-24

Glad dag


Ingen tyst dag. Dagen började bra och slutade lika bra J Hela skolan var i Skrylle. Jag o Vaktis och kocken körde upp i jeep. De andra 225 åkte buss.
Vi skulle ta oss till en grillplats via en gångstig med mat till över 200 personer. Det visade sig att grillplatsen låg 600 m från där vi fick överge bilen. Och då hade vi kört över både gräsmattor och lekplatser Vi gick dessutom vilse med en fullastad säckakärra och Vaktis bärande på en bautasäck med grillkol. Paniken utbröt. Vi hittade en annan grillplats och fick ringa till receptionen och boka den. Puh , jo det gick, ingen hade reserverat den.  Vi grillade korv och grillade korv, minst 2 var. Spanskläraren åt 5. Det fick han äta upp ha ha.  Jag skulle hålla reda på fläsk, inte fläsk, kyckling, VG och ta med rätt bestick…det gällde att hålla tungan rätt i mun.  Vaktis hade coola solbrillor. Han var chef idag. Åtminstone sa han de. Helt OK.
Underbar dag. Glada barn o glad rektor.
Vi körde hem lite innan de andra.
Det visade sig sen, när en panikslagen personal ringde att bussarna i villervallan med alla skolor som var på utflykt idag, hade glömt 2 klasser som inte var vid upphämtningsplatsen i tid. Bussen fick köra en vända till när jag äntligen fick tag i chauffören.

Efter jobbet till vännen i Rydsgård och visade min bil. Entusiast som han är, men faktiskt så sa han att den var jättefin !
Kom hem vid ca sju och då blev det till att klippa gräsmattorna och sen vattnade jag ut lite järnsulfat på mossan. Nu en öl och planera STÄDA uthuset. De blir en utmaning, länge sen sist ha ha

Inga kommentarer: