Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2012-05-16

Tystnaden gör mej ledsen

En tung och seg dag. Kände mej ledsen redan när jag vaknade. Tystnaden, avstängdheten, helt utan kommunikation gör mej tung till sinnet. Vissa saker känns idag helt onödiga, helt meninglösa. Det bara gör mej ledsen.
Enda trösten är att jag förmodligen kommer att eller har redan vunnit ett vad.

Läste på Alex schulmans blogg som recenserar världen:  citat
"Hur ska man hantera den blinkning av en sekund som man själv lever i den här världen. Hur ska man göra den här explosionen av ett liv på minsta sätt betydelsefullt? Ett av 2000-talets allra mest hånade och förlöjligade uttryck är ”carpe diem”. Jag tror att det är dags att ta tillbaka det från ironikerna. Det gäller att fånga dagen, därför säger jag detta numera gravallvarligt och helt utan ironisk krökning på överläppen: Vi lever inte en dag. Vi lever inte ens i en sekund – vi lever i 0,16 sekunder av det kosmiska året. Det gäller att fånga den tiondelssekunden
Carpe diem! "
Så rätt !! Men idag orkar jag inte, idag ska jag vara ledsen. Imorgon är en ny dag.

Inga kommentarer: