Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2012-05-21

Datorkurs i analysverktyg och fira i Västra hamnen

Idag blev det datorkurs i kommunhuset av ett nytt verktyg för att ta fram statistik på betyg och resultat av Nationella prov, närvaro m.m. Ganska tråkigt och mängder av funktioner som jag aldrig kommer att nyttja. På middagen valde jag att sola på en gräsmatta istället för att följa med de andra och äta.
Gick tidigare för att vara med på ett möte ang. en långtidssjuk elev med hans föräldrar.


Därefter hastade jag till Malmö för ett möte med den charmige bilförsäljaren. Alltså jag byte min blåa mot den vita och blev mycket fattigare. Den stora pekskärmen synkade med min telefon på ett nix och vips fanns hela min telefonbok, Spotify, bilderna och annat från telefonenen lätt tillgängligt. Jag kunde alltså ringa och styra telefonen via den stora panelen. Oj så mycket finesser. Fattar inte hälften. Jag får köra ut till kompisen i Rydsgård för att få lite utbildning ha ha. Ingen CD men väl en USB kontakt för att ansluta diverse media. Inget reservhjul, men tillgång till P assistans som kommer och sprutar in nåt i däcket så man kan köra igen. Tankade diesel för första gången. Körde och hämtade vännen och sen raka vägen till Västra hamnen för att fira med en  festlig kvällsmat.
Skön att köra, fin att se på. Hoppas den blir mej lika trogen som min gamla. Hemma så hängde jag far på backspegeln, lade mina grejer i handskfacket och parkerade. Synd att den superblanka lacken hade sabbats tillfälligt i fronten av de fastklibbade platta flugorna som jag kört in i när jag åkte hem. Det blev ett glas rosé också i soffan.




Inga kommentarer: