Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2012-05-05

Jag hann till och med lite trädgårdsarbete

Barnen sov ovanligt länge. Solen strålade hela dagen. Blåste en del men inte så det bevärade. Det blev vattenfärgsmålning, usikt, film, spela spel och lite legobygge. Barnen gick själv till den lilla lekplatsen och då hann jag hacka ogräs och räfsa på norra sidan. Jag är riktigt trött.



av Tomas Tranströmer

Stenarna som vi kastat hör jag
falla, glasklara genom åren. I dalen
flyger ögonblickets förvirrade
handlingar skränande från
trädtopp till trädtopp, tystnar

i tunnare luft än nuets, glider
som svalor från bergstopp
till bergstopp tills de
nått de yttersta platåerna
utmed gränsen för varat. Där faller
alla våra gärningar
glasklara
mot ingen botten
utom oss själva

Inga kommentarer: