Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2012-05-28

Sommardag i Folkets park

Idag var jag ledig från jobbet för att ta hand om mitt barnbarn. Hans dagis var stängt. Jag åkte in redan igår kväll för att vara på plats kl 06.00 när dottern åkte till jobbet.
På morgonen ringde jag ett antal samtal till försäkringsbolag för att bestämma var jag skall ha min trafikförsäkring.

Vi tillbringade nästan hela dagen i Folkets park.  Spidermankepsen var på. Titta mormor, detta är ett apträd, säger lille experten. Vi kollade på läskiga ormar, spindlar och en papegoja som pratade på parkens terrarium. Han badade i bägge fontänerna. Vi blåste såpbubblor. Matsäck var såklart med. Hemma blev det klossbygge och sagoläsning. Körde hem vid halv 6.
Nu har jag suttit en lång stund med räkningar. Usch!


Tystnad…saknar…




Inga kommentarer: