Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2012-05-15

Arbetat hemma idag

Jag gjorde mej i ordning som vanligt och körde mot jobbet. Vände efter ca 3 km och tog beslut om att arbeta hemma för att få landa och få struktur på arbetet framöver utan att bli avbruten konstant hela tiden. Började med att köra till Tyge och gå en morgonrunda vid kvart över 7.
Solen strålade, björkarna var utslagna och fågelsången var öronbedövande. Parkerade bilen och gick genom skogen ner mot havet. Satt en stund på bänken och såg på havet, horisonten och solglittret i vågorna. En underbar början på en dag.
Lagade kaffe och startade jobbet. Planerade skolavslutningen, planerade bedömningskonferensen och tittade på de uppgifter och analyser jag måste ha in innan utvärderingsdagen i juni. Ringde några samtal, skickade några sms. Sorterade lite papper. Läste några protokoll och anteckningar.
Satte på lite musik och slutade med att läsa så mycket jag hann i Christer Mattssons bok ”Ingen blir nazist över en natt”
Det kändes bra att få bli vid saker och göra klart utan att bli avbruten.
Därefter tog jag tjuren vid hornen och gick ut för att klippa gräset. Eftersom jag hade blommor i gräsmattan, så hade jag inte nänts klippa. Nu var gräset jääättteehögt. Det tog ca 3 timmar att klippa och gräsklipparen stannade ung var 10 sekund. Otroligt. Men nu är det äntligen gjort. Helt slut.
Det blir trädgårdsarbete i helgen. Nån Köpenhamnstur blev det ju inte.
Precis hört på nyheterna att en forskare lyckats bevisa att svarta hål finns. De är något som drar till sig och slukar allt. Ha ha de kunde frågat mej…jag vet ju att de finns.
Det är brist på bin. Ingen pollinering. Man kunde visst adoptera. Nytt grepp. Absolut nåt som jag kanske kunde ta upp igen om jag blir pensionär.






Inga kommentarer: