Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2012-05-07

Bilreparation och cancer sänker, vänlunch och backarna lyfter

Ljudet i ett bakhjul gjorde att det blev vibrationer i bilen när jag kom över 80. Körde ner om till min bilreparatör. Han tog en runda, men kunde inte säga säkert. Jag skall lämna in den imorgon. Jag ser tusenlapparna flyga iväg. Ska låna en Polo imorgon för att kolla om den är Ok. Måste ha lite råd.
2 arbetskamrater har fått svåra sjukdomsbesked. Jag ringde och fick en ny tid till mammografi som jag missat. Har flera gånger den sista tiden blivit påmind om att livet är så nyckfullt och oförutsägbart. Jag funderar mycket på hur jag ska sätta gränser för mej själv för att kunna behålla styrkan och glädjen i mitt liv. Det är lätt att låta sig dras ner i det tunga av de som befinner sig i sorg eller kris.
Samverkansmöte om tjänstefördelningen.
Lunchmöte med vän. Det lyfter. Viktigt att hitta saker som är glada och positiva. Blev bjuden på middag och bio på onsdag kväll. Härligt! Jag gick en lång runda på backarna när jag kom hem. Det kändes tryggt att se den lilla byn ligga där nedanför. Mina 9:or åkt till Prag med sina lärare. De skall vara borta hela veckan. Nervöst som alltid.


Mod är inte frånvaron av rädsla utan snarare insikten att något annat är viktigare än rädslan.

Avslutar kvällen med ett glas rött




Inga kommentarer: