Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2012-05-13

Min pärla hämtar jag nästa måndag :D

En händelserik helg som slutade med en stor utgift. Min vän i livet från Rydsgård gav mej många råd och tips inför mina dilemman med både gammal och ny bil, vilket bl.a. gjorde att jag tog beslut om att inte laga min gamla bil. Lördag åkte jag med vänner till Hammenhög och diskuterade och kollade på flera alternativ. Jag hade i princip bestämt. Dilemmat var en ganska lång leveranstid där jag hade en deal på gång ang. min gamla bil, men ändå lite olustigt med 7-9 veckor. Tillbringade kvällen med vännerna i Vik.
Idag styrde jag fronten till Malmö. Broren följde med. 2 alternativ. Vi kollade och kollade och så kollade vi igen. Plötsligt blev jag förälskad. Både i en bil och lite i försäljaren ha ha. Broren tyckte jag skulle ta en tur med honom och äta lunch så jag coolade ner mej.


OK jag bestämde mej för den lilla vita pärlan. Min bil i inbyte, en 27 växlad cykel med skivbromsar på köpet, lättmetallfälgar och ledljus som extra, 2012, Peogeut 208 diesel 5D. Hämtar den nästa måndag.
Åkte och hämtade yngsta dottern. Vi tog en tur och fikade i Västra hamnen. Underbart väder. Äldsta dottern slöt till och vi Hade en jättemysig em.
Nu firar jag affären med en öl. J








Inga kommentarer: