Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2012-04-23

Uppfostrande samtal med högstadieelever och intressant möte med en "hela världen-turist"

Idag har jag planerat onsdagens lärarkonferens om IT, diskussion och analys av lokala pedagogiska planeringar och info om "skola på vetenskaplig grund". Läst igenom 20 st lokala planeringar och gjort diskussionsfrågor och skrivit lite feedback till lärarna. Jag har haft ett intressant och positivt telefonsamtal.  Ett samtal som jag gärna vill fortsätta, med vid ett annat tillfälle. Planerat Ap träffeen om uppdateringen av några arbetsmiljöplaner.
På eftermiddagen möte med vårt nya bevakningsföretag som kommunen gjort avtal med. Ett par uppfostrande samtal med höstadieelever. För det mesta intressanta och upplivande samtal som ökar min medkänsla och förståelse både för elevernas livsvillkor, men också för lärarnas arbetssituation. Alltid lär man sig något ha ha, men jag blir bättre och bättre på att genomskåda deras försök till bortförklaringar. Nä den gubben gick inte.
Skrev med anledning av en tidningsartikel ett mycket kritiskt brev till chefen för social service. Blir kanske inte så populärt. Hm
In tills staden för ett möte med ny bekantskap. En Österlenbo som sålt sitt företag och placerat en hel mängd pengar som gjort att han kunnat gå i pension vid 55 och resa världen runt. 8 veckor i Sydamerika, 2 veckor i Indien, 1 månad i Afrika, 3 veckor i Thailand och 2 veckor på Bali. Oj, det var lite för avancerat för en sån "himmakär" person som jag ha ha…fast vandring i Nepal, ja det skulle man ju inte tacka nej till precis. Vad månde bliva av denna begynnande vänskap?


Nu skall jag drömma om att kunna köpa mitt romantiska favorit- lusthus till trädgården  för två att sitta och äta grillat och dricka ett glas rött i.

Inga kommentarer: