Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2012-04-17

Smärta, Euforism och IT-pedagogik



Pratade i telefon med någon på väg till jobbet. Smärta och frågor om hur och varför? Jag kunde bara svara att jag tror det finns en mening med vad som händer, fast ibland ser vi inte det när det är som värst.

Var på möte med representant från Teskedsorden och projektledare i Kungälv om att starta ett Toleransprojekt på högstadiet i Skurup. Jag var helt lycklig efteråt och svävade in på jobbet. Jag var tvungen berätta för alla. FANTASTISKT och spännande att få vara med om detta och ha medverkat till att det kommer till stånd.
Hade flera Elevvårdskonferenser på em. Slutade halv 6 . Hem och gick en runda ner till hamnen och upp och kollade ägorna. Kompisen med lastaren inte hämtat allt mitt ris än. Jag får ringa imorgon och kolla.
Ikväll har jag suttit i 4 timmar och gjort en 1 timmes presentation om IT i skolan och sammandrag föreläsningarna de 2 dagar jag var i Uppsala och också sammanställning av de samtal jag haft med IT-pedagog och IT-chef i Ystad. Skall dra det på ledningsgruppsmötet på Torsdag.
Lund imorgon om Skola på vetenskaplig grund

Inga kommentarer: