Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2012-04-11

Marmeladavsmakning och bränning av vandringsbilder


Började dagen med att ha engelska med en årskurs 6:a som behövde lite extra. Trevligt!
Ringde till IT pedagogen i Ystad kommun. Intressant samtal, varade i mer än en halvtimme. Vilken svada. Jag hann knappt med. Jag skrev så pennan glödde. Jag avbröt honom några gånger. Det var ända sättet att få en syl i vädret och kunna ställa frågorna jag hade. Men jag fick svar på det mesta och blev så inspirerad så den personal som kom in i slutet på samtalet sa att jag var röd ända upp på öronen så exalterad var jag. Nu skall jag bara övertyga folk i beslutsposition centralt att jag skall få testa Mac i några klasser. Alltså ha blandad IT- miljö på skolan. Har redan mer eller mindre bestämt att köpa fler paddor till F-klassen och år 1. Jag skall ringa till IT-chefen i Ystad imorgon tänker jag.
Skolvärden ska ta med sin son som går i 8:an så han får praoa hos oss. Kul.
Pulade med behovet av externa lärartimmar och salar till nästa läsår. Det blir inte lätt att få ihop tjänstefördelningen.
Fick sms från kompis som ville bjuda på fika. Avsmakning av nybakat hälsobröd och nykokt marmelad. MMM  Stressnivån var hög innan jag kom från jobbet och styrde kosan mot Ystad.
Mysigt med fika och prat. Hjälpte kompisen att lägga över bilder från mail, välja ut rätt bilder av många och bränna på en skiva som skulle lämnas in till papperskopior. Väninnan gör nämligen ett trevligt album om alla våra vandringar på Skåneleden. Efter en halvtimmes jobb, låste sig datorn innan bränningen började. Fick börja om igen……kan bero på att hårddisken på kompisens dator var minst sagt överfull. Hemma vid 20 ca, skriva rent lite schematimmar o annat tills imorgon. Ny vän på FB…Himla kul, Smygehamnsbo sen min tid på F-skolan där. Laddat ner Rumble till Iphone. Ny fluga.
Längtar till lavendel och sommardoft

Inga kommentarer: