Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2012-04-26

Semester


Efter fruktost grep jag mej an verket. Jag gick ut och började knacka ner lös puts och färg med stålspackel, hammare, och stålborste. Det var mer än jag först trodde. På ett ställe blev det ett stort hål. Det var lös sandbruk som rann ut. Måste nog knacka ner en stor del där. Jag slutade och tänkte att nu är det nog läge för lite konsultation. Det lutade åt att hela väggen nog måste putsas om. Nätad vägg innan. Ringde till en granne. Han skall komma imorgon och kolla. Hm, där stoppa det arbetet. Ogräsryckning i trädgården och ett seriöst försök att gräva upp den dåliga fikonbusken. Klarade det inte, för tungt. Tänkte ju plantera ett persikoträd där istället. Får be nån som är starkare om hjälp. Städade och planterade om lite blommor. Telefonsamtal som fick mej må bra.
Såg film och sydde på mitt projekt. Det går långsamt framåt.
Jobb imorgon .
Av Ewy Isgren
Min oro ,ett bräde
på en stormig seglats
Mina drömmar, en hamn
en ankarplats.
min längtan
ett skimrande samarkand
livet ett vågspel
mot okända land

Inga kommentarer: