Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2012-04-19

Ledningsgruppmöte, lövhögar, fredagsplanering





Körde till skolan innan mötet på kommunhuset. Skulle skriva ut något och kolla länkarna på min presentation. Ryck, ryck, ryck från både personal, vaktis och privat telefonsamtal. Tala om så stressnivån steg. När jag kom till ledningsgruppmötet var blodtrycket i topp. IT gick bra, tyckte jag fick fram det jag ville. Ekonomifilen läst…gick den hem? Glömde ena telefonen på jobbet och fick sticka ner på middagen och hämta den. Ryck, Ryck, elever från högstadiet tog mej med A4 sida och krav på möte imorgon om en lärare som kränkt dem. Klagomålet var skriftligt…tala om att det gäller att uttrycka sig städat. Får ta det imorgon. Annars genomfördes ledningsmötet med god stämning. Men rätt mör när jag körde hem.
Ringde min vän med lastaren. Han sa lugn, lugn, jag fixar dina grenar. Det lär bli ett bål som går till historien i år.
Räfsade upp 2 säckar löv som låg i en hög bakom huset. Planterade blå blommor som jag fick av frun i Borrmästerhuset. Min trädgård börjar blomma. Underbara vår och sommar J J
Nu skall jag kolla på vad vi skall äta imorgon kväll. Kompisen och jag. Mys Pys och snacketolva på hög nivå.
Kvällsmat, kokt blomkål med ost, gräddfil och basilika,mmmmmmm
Pauca sed bona



Inga kommentarer: