Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2012-04-22

Målat på en ny tavla och haft tänkedag

Igår var jag i Trelleborg hela dagen. Träffade kompis. Fikade på hennes altan och gick en bautarunda i stan.  Lagade god mat och kollade på film och snackade.  Konstigt att vara så nära och ändå långt ifrån.
Körde hela långa vägen hem sent.  Idag har det regnat nästan hela dagen.  Tankarna har snurrat och malt, Jag har börjat måla en ny tavla. Bara gjort första lagret. Mycket kvar. Fortsätter måla när den torkat.
Maskrosorna blommar som små solar trots regnet.  Jag plockade en bukett blommor i trädgården. Bettan e som ett plåster och mina kläder blir nästan som hårbollar.
När regnet slutade gick jag en lång runda i skogen och vid havet.  Ska försöka hinna med att deklarera ikväll.
Om jag stirrar stint på telefonen, ringer den då ? ha ha




Inga kommentarer: