Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2012-04-18

Fil om ekonomisystem och Universitetshuset i Lund

Idag jobbade jag hemma under några timmar på fm. Jag skrev 2 A4 sidor om hur jag ser på budjetarbetet och hanterandet av investeringsramar i skola och förskola. Detta skickade jag till förvaltningschefen inför vårt ledningsgruppsmöte imorgon. Obekväm, ja ibland men klart för mig vad jag tycker, absolut  ! Det gäller att ta varje chans att påverka istället för att gnälla i efterhand.
Körde sen på föreläsning i Lund. Det handlade om Skola på vetenskaplig grund. Föreläsningen var i Universitetshuset. Första gången jag var där i detta pampiga hus. Historiens vingslag blåste helt klart genom den imponerande trappan, balustraden, den otroligt arbetade stukaturern i taket och den fina glaskopolen. Tanken om hur många lärda personer som passerat här?
Hann in om en stund till barnbarnen innan jag åkte hem
Nu har jag suttit i 1 timme och gjort klart presentationen av min lobbing kring IT i skolan som jag skall ta imorgon. Lite nervöst eftersom det spelar roll hur det går. Jag hade ju tänkt bli testskola för Mac och blandad miljö.
Trött, fullspäckad dag imorgon också.



Inga kommentarer: