Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2012-04-29

Kompis på besök kollade De salta gossarna in aktion


Igår kom kompisen från Malmö och tillbringade dagen i Kåse. Dotter med kille och kompisar röjde uppe på marken för ris. Kompisen och jag åt stekt sill nere vid hamnen och därefter kom trogne vännen och hämtade oss med lastaren. Spännande färd upp till ägorna där ytterligare två salta gossar dök upp med traktor och vagnar. 5 lass ris lastades och kördes ner för backen och upp för stooor backe för att bygga på vårt superstora bål högst upp på toppen. Jag och kompisen fixade fika. 2 lass fick inte plats utan får vänta tills nästa år.
Kvällen var oförutsägbar och utan planering. Däcken blev bytta. Skönt. Sov lätt på natten, släpper taget och kontrollen över ödet.  
Sen frukost idag. Fick hjälp med att korrigera balkarna i vedförrådet med en domkraft.
Fixade räkningar och sydde på projektet. Efter några telefonsamtal hann jag påbörja tjänstefördelningen inför nästa läsår, räkna, räkna

  Av Ylva Eggehorn

Men du, min vän med händerna
som väcker alla fågelflockar i min kropp
du har fångat mig
med en enda ström av varm luft från din mun
och en enda fråga i dina rörelser



Inga kommentarer: