Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2012-04-10

Tomhet - till - rofyllt


Vaknade i morse till ett TOMT ooch TYST hus. Det kändes som en baksmälla.Efter en intensiv helg med mycket umgänge och fysisk kontakt med de små barnen, så infinner sig alltid en stor tomhet. Jag kände mej ledsen när jag körde till jobbet i morse och tankarna for åt alla håll.
Hann dock knappt komma innanför dörren till skolan förrän annat tog över. Problemen hopades och mötena avlöste varandra och det blev nödvändigt att fokusera. Nån stiltje inträder aldrig här he he.
Jag var trött när jag lämnade jobbet. En kollega åkte med till Ystad.
Jag kom hem till ett TOMT och TYST hus. Men det var skillnad från i morse. Lugnet och tystnaden var rofylld och skön. Jag la mej i soffan med några protokoll att läsa igenom. Det kändes lugnt och avslappnat. Allt OK- balansen återställd.

FB nästa- chat?- mail till en kompis om Vårträff av sommarlovsgänget från förr. Vi ska vara hos mej den här gången.

Inga kommentarer: