Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2012-04-16

Balans återställd, horisontlinjen syns åter i fjärran

Parallella processer. Timing sällan rätt. Känns som om saker förändrats i både mitt och någon annans huvud. Nästan förvånad, över hur lite tjafs det blir, men det känns bra än så länge att saker går att prata om, vilket är förutsättningen för utveckling och förändring. Tiden får utvisa.Tar en dag i taget.
Seg dag på jobbet. Samtal med elever till sent. En del problem som jag nog måste ta centralt kring hemundervisning. Inte hemma förrän halv 8 ikväll. Orka inte motionera. Tänkte sy på mitt projekt, men det blev inte ikväll heller..2 timmars telefonsamtal med Svalövsinnevånare. Mycket att prata om. 
Karin Boye
Skänk din dvalas gåta
skölj från din ande
den gångna dagens vissnade
rester och damm!
Död som ger livet,
låt mig åter dyka
livsförnyad i ljuset fram!

Inga kommentarer: