Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2012-04-02

Måndag-stiltje








Mådde illa i morse, gjorde det även innan middag. Halsbränna. Insåg att penicillinkurerna utlöst en begynnande magkatarr.  Skit också. Fick sticka till apoteket och fixa nåt losec aktigt , typ.
Lugnt men rätt trist på jobbet, bara fritids igång. Ingen störde mej. Hade ett lönesamtal, skrev ett betyg som översattes till engelska som jag skickade till min förra spansklärare som är i Chile på EU projekt. Resten av tiden försökte jag få ihop och sortera anteckningarna efter IT konferenserna i Uppsala. Tänker dra det viktigaste för min personal och för ledingsgruppen. Var inne och kollade en massa länkar. Hjärnan kändes till slut som silikongummi.

Det låg ett meddelande på FB, oförutsägbart men fint skrivet och menat.


Jag kämpar enträget för att ha kontroll över mitt liv, att skapa förutsägbarhet och målmedvetet gå så rakt som det går.

Vissa saker går bara inte att förutsäga, att kontrollera eller att styra. Det bara händer. Är det acceptans som jag skall lära mig av detta? Eller att livet går sina egna vägar och gör sina egna krumsprång som inte finns med i min logiskt utformade plan.

Körde ut till skogen, till stranden. Himlen var dramatisk. Jag kollade när en talgoxe byggde bo. Inte lätt, när han försökte  sjunga samtidigt ha ha.
Satt länge. Min oas, mitt lugn det är skogen och vågorna. Då rensas hjärnan och jag känner ofta en stor tacksamhet, över livet och allt som väcker nyfikenhet, engagemang,  lust och glädje.


Inga kommentarer: