Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2011-12-28

Vaknade till strömlöst hus


Totalmörker över hela byn och kylslaget i huset. Riktigt kusligt. Trevade mej runt tills jag hittade tändare och kunde tända lite stearinljus. Nu kom jag på varför det är bra att ha batterier till radion, så man kunde få lite nyheter.
Körde till jobbet. Inte på humör alls. Kan inte skryta med att jag var så effektiv. Lade ner vid 2 tiden. Körde till min bilreparatör. Han hade fixat en baklykta till mej på skroten. Jag råkade med isig bakruta backa in i grannens häck så glaset på lyktan pajade. Det gick inte byta glas utan man fick byta hela lyktan. Trots billigt inköp av lykta, så kostade kalaset 615 kr. Det tog 10 minuter för reparatören. Körde direkt till systemet och köpte en box rosé. Mådde inte så bra. Sur och allmänt kass.  Handlade lite mat som kostade 1000 spänn. Missförstått tågtiden och satt och väntade på stationen i 45 minuter. Köpte en Red Bull som uppåt tjack. Kan inte säga det hjälpte. Dotter och barnbarn muntrade dock upp när de kom. Strömmen tillbaka när vi kom hem. Mysig kväll med ett glas vin, läsa saga och Dolly parton film. Brasan gjorde att innetempen snabbt steg till 35 grader. Hög mysfaktor. Dagen slutade bättre än den började. Natti

Inga kommentarer: