Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2011-12-20

Julstressen i full gång !



7.30 på kommunhuset med filer på USB minne . Reklamfolder som skulle tryckas ut i 300 + 300 ex. Tog 1 timme att få vikningen rätt på foldern. Hu jeda mej.  Fylleriblanketten skulle dragspelsvikas. Den gick helt enkelt inte att få rätt, så jag fick först låta maskinen vika på ett sätt och sen försökte jag hinna med och böja ena fliken på rätt håll i samma takt som det skrevs ut. Oj oj, vilken stress..till slut fick jag ge upp när blanketterna trillade ner på golvet. Vet hur det känns nu att sitta vid ett löpande band ha ha.  Men det blev super till slut! 5 minuter för sent till budgetmöte med ny ekonom. Den andre är tyvärr sjuk. Ja det var ett tag sen, kan inte säga att jag hade hundra koll. Fy tusan vilket överskott…..hur ska jag förklara det för pressen ?  Tur vi har ett avtal så vi får ta överskottet med till nästa år. Det blir en heltid spec ped till …om vi får tag i en.  Sen i etthundra till skolan och packade tillsammans med vaktis upp en hel hög laptops och märkte och lämnade ut till de olika arbetslagen. Jag  var stressad…tur vaktis har humor ha ha. Han fick nämligen städa upp emabalaget när jag stack till ledningsgruppmöte.  Därifrån till min bilreparatör och visade min trasiga baklykta. Jag hade nämligen missat att det var en häck där jag backade en morgon utan att jag skrapat bakrutan tillräckligt. Reparatören hitta en billig och bra lykta på en skrot. Tur! Får den ditsatt i mellandagarna. Körde sen och julhandlade all julmaten. Hem och slängde mej i soffan i 20 minuter. Sen lagade jag en dubbelsats knäck och när jag ändå höll på bakade jag lussekatter.  Oj oj nu e jag trööööööööt. Tur jag har tagit semester imorgon för att handla de sista julklapparna innan personalfesten på kvällen.

Inga kommentarer: