Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2011-12-12

Sena telefonsamtal och knivig julplanering


Hela söndagen var två av döttrarna här.  En fortsatte skogandet med kollega på mina dryga 2 tunnland. Den andra visade upp sin nya kärlek. Trevlig bekantskap.
Ljusskulpturen i byn nedplockad för i år under ledning av en person som varken kan samarbeta eller kompromissa. Jag håller mej utanför och iakttar hur det hela utvecklar sig. Sista ordet är nog inte sagt i den frågan.Idag har telefonen suttit limmad i örat. Den satt kvar när jag skulle köra hem, och efter att ha skjutsat en elev till ett viktigt möte och en personal hem så fortsatte jag prata i telefon ett tag till där hemma.
Avslutade med att ringa ena barnbarnet och bestämde jag skulle hämta henne på fredag för att tillbringa kvällen och lördag fm med mej och kusinen bland alla juleljusen.
Knivigt med planeringen i jul. Barnen har många som skall hinnas med.
Bytt bilden på FB till en med tomteluva.
Nu är det jul igen, och nu är det jul igen. Spelar julskiva i bilen när jag kör. Allt för julstämningen ha ha.
Jacques Werup
Jag läser din hud,
tyder dess fina tecken,
rynkornas och fläckarnas
oemotsägliga kalligrafi.
Jag läser din hud,
inte ett streck, inte ett ord
kommer att saknas
för dess fullbordan.

Inga kommentarer: