Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2011-12-04

Fest på Ärtholmen

Ärligt talat, jag var lite nervös.  Jag kände inte många. Fick en trevlig plats vid bordet hos de svenska vännerna. Eftersom vi alla kom från skolmiljön, så hade vi en del att prata om. Tur. God mat, trevliga människor. Roligt att se vännen i ett sammanhang där hon kände sig hemma. Med sin familj, sina serbiska vänner och släktingar. Serbisk folkmusik blandat med Ulf Lundell. Flera generationer uppe och dansade. Jag ska be vännen lära mej den serbiska dansen. Njöt. Jag är tacksam över att få vara delaktig i detta.
Promenerade sakta till Kulladahl på natten. Mest förbannad på mitt knä idag. Ont! Inser att nästa steg blir väl att byta ut ena knäleden.

Körde hem på em. Köpte nästa års brandmanskalender, man får väl ha något att titta på under mörka vinterkvällar? Lyckades undvika att gå på möte om huruvida ljusskulpturen skall ner nu eller sen. Sydde upp en svart kjol som jag köpt. Det blev bra.  Läst klart Zlatanboken. En spännande läsupplevelse. Vilken extrem personlighet.

Inga kommentarer: