Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2011-12-05

En tubulent dag, viktigt att kvällen stillnar

En dag full av svåra beslut och famlande. Ibland är besluten och orden avgörande. Pressen blir nästan orimlig.
Då är det viktigt att kunna vila i nuet och låta kvällen så sakta komma krypande och ta över. Att hjärtat och hjärnan stillnar och tar den välbehövliga pausen.



Min oro, en bräda på stormig seglats,
Mina drömmar, en hamn, en ankarplats
Min längtan, ett skimrande samarkand
Livet ett vågspel mot okända land 


Musik
sköljer över mig

omsluter mig
förför mig
strömmar i mitt blod
fyller mig
gör mig levande
får mig att överleva

Dikter av Ewy Isgren (min mor)

1 kommentar:

Agneta Cecilia sa...

Vackert...Och bilderna ger det rätt inramning! Känner mitt hjärta stillna och rofyllt...
Kram