Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2011-12-01

Malmöbo i 3 dagar.

Tomtebyn återuppstått. Tog en liten stund att sätta upp. Nu är det fullt av ljus överallt i hela huset.
Igår var jag på skolverkskonferens hela dagen i Malmö. Stannade i city och shoppade på kvällen. Handlade 4 klänningar. Nice. Julfesterna räddade. Sen spelade jag spel och nattade barnbarn. Schackmatt när jag styrde kosan hem. Vaknade på natten och kunde inte somna om. Det var längesedan sist. Känner av mörkret mer nu och har inte riktigt kommit i balans sedan förra tisdagen.  D-vitamin 2000IE. Det skall hjälpa har jag hört. Jag längtar till våren. Då slår min puls och kroppen lever. Saknar.
Hetsig dag på jobbet. Inte haft tid läsa mail i veckan. Hade nu flera hundra mail. Började beta av, men kom inte ens halvvägs. Anställde en slöjdlärare.  Löneförhandlade. Pedagogiskt samtal. Möte facket. Märkte 12 nya datorer. Skyndade mej hem. Jippi , elektrikern varit där och satt dit ytterliggare en utekontakt, så nu kan jag tända ljusslingorna på andra sidan också. Trädgården börjar likna ett mindre tivoli. Ha ha. Grannen börjar snart få konkurrens. Packade för helgen. Finkläder till 2 fester, katterna, lite skaffning. Körde hela vägen till Malmö. Malmöbo i 3 dagar. :DDD. Kattorna tyckte det var kul att återse lägenheten på Kulladahl. Det är drygt ett halvår sedan sist. Dragshow imorgon.

Tacksam varje dag som snö........ håller sig borta....borta vips!!

Inga kommentarer: