Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2011-12-25

Midnattsmässan en 45 årig tradition



Mat, mat och sen mat. Faktiskt mest VG. Gjort en broccolipaté som var jättegod och hummus. Trevlig kväll. Lagom tempo. Mormor gick ut en sväng, då passade tomten på att komma. Lite läskigt tyckte barnbarnet. Lugnet lägrade sig vid 22.00. Barnbarnet sov, alla utom jag läste i sina julklappsböcker. Jag laddade upp med lite godis och sen blev det midnattsmässan i Rom. En lång tradition ända sedan jag var ca 10 år. När alla andra lagt sig, så brukade min far och jag se detta som avslutning på julafton. Mor sjöng i kören på julottan och var tvungen att lägga sig för att orka stiga upp i tid. Jag har fortsatt att ha denna mässa som avslutning på julafton under hela tiden mina barn var små och gör det fortfarande. Tror jag bara har missat några få gånger på alla år.
 Idag har det blivit sällskaps spel och tv.  Mys mys. Jag fick ett fotbad i julklapp. Jag skall testa det imorgon.

Inga kommentarer: