Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2011-12-06

Tankar, vilja,

Ont i knät.  Ondare än nånsin.  Börjar inse att det nog inte går över av sig själv. Tröttare än vanligt. Mörkret gör mej trött. Längtar solljuset. Tycker om det mjuka ljuset i rött och gult från julbelysningar.  Den gamla slingan i busken gör att det blir kortslutning och jordfelsbrytaren går. Jag får byta ut den. Saknar att kommunicera om annat än problem. Det blir mest sådant på jobbet.  Sörjer ibland de val som andra gjort för mej. Och ibland de val jag själv gör.  Det är också ett val att inte göra ett val.  

Jag skulle vilja kunna måla de bilder som finns för min inre syn. Jag skulle vilja kunna skriva de ord som jag kan känna i mitt hjärta. Jag skulle vilja sjunga de sånger som vibrerar i min kropp. Jag skulle vilja dansa de steg som jag tar i drömmen. Jag skulle vilja älska den som finns i min längtan.   Jag skulle vilja kommunicera med vänner jag mist.
Min strävan är att bättre kunna uttrycka. Att bättre kunna njuta. Att bättre kunna älska. Att bättre kunna kommunicera. Att bättre kunna leva.
Djup är skikt att skala. Tillit är förutsägbarhet.
 


Inga kommentarer: