Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2011-12-18

Julmys med barnbarnen visade sig vara umgänge med kräksjukebomber


Slutade tidigt i fredags. Hämtade barnbarnen, den ena i Lund och den andre i Malmö på dagis. Det blev bakning och marsipan och de tyckte det var mysigt att somna tillsammans i bäddsoffan. Kände mej glad och pigg. Upp tidigt med full rulle . Vi tog en tur på backen i full storm. Ena dottern ringde och berättade att hon kräkt hela natten, så hon kunde inte komma på syskonfesten i Malmö på kvällen. Jag körde in barnen till festen. Stannade en stund för att ena barnbarnet skulle hinna leka med kusinerna innan jag körde honom hem till sjuka mamman. Det visade sig att han redan smittat kompisen och efter en halvtimme, så kräkte hon ner hela mattan i köket. Oj oj oj, och mamma som är höggravid. Efter sanering körde alla hem till sig och väntade. Jag tog en gammeldansk och rå vitlök. På natten vaknade jag och det var kört. Kräkte och feber. Helt utslagen hela dagen. Är så trött, så jag orkar inte tänka ens. Det blir till att vara hemma imorgon från jobbet, suck

Inga kommentarer: