Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2011-12-08

Jag är nöjd över hanteringen av dagens utmaningar


Segt på morgonen. Detta blåsande och ruggande tar på energin.  Förhandlade om mina lån, dags att lägga om. Binda? Hur länge?  Räntorna kommer gå upp först, sen troligtvis ner, men inte förrän om ett halvår. 
Köpt termometrar till alla klassrum. Rumstemperaturen allt från 17 grader till över 25. Vi måste dokumentera svart på vitt för att ha argument till fastighetsägaren.
Struktur och planering inför riskfyllt möte. Helt OK resultat .
Stormar ute, blåser som tusan, inget ovanligt, mer regel än undantag här den sista tiden. Är dock fortfarande glad över att det är blåst och regn och INTE snö

Av Jacques Werup

Jag fäste blicken vid en kvinna
och plötsligt såg jag något jag sällan sett:
en stillhet i hennes ansikte,
som på en bild av en stad i gamla tider.

Jag kom till någon med all min brist.
Någon kom till mig med all sin brist.
En stund kort som en luftgrop,
stark som drömmen om att älska.

”Kom mig nära”, sa jag och fick en känsla
av att allt var infriat, som i en dröm
om ett liv med sällsam skönhet

En stund mellan ett förflutet som bara hänt
och en framtid from som en förhoppning -
jag kunde dela ensamhet med någon
som kunde dela ensamhet med mig?

1 kommentar:

Agneta Cecilia sa...

Fint foto av dig!Ha en riktigt skön kommande julhelg o du...SNART är det Vår igen!
Kram