Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2013-08-25

Söndag

Förmiddagskaffet lördag hos vännen i Kroksbäck. Fick ett tips av svärdottern om en outlet ute vid gamla Engelbrektsboden med märkessportjackor till låga priser. Jag behövde en jacka eftersom min fina blev stulen på dansen.
Ett jättebra tips för det fanns massor av jackor till nedsatt pris, snygga och regntäta var de också. Jag köpte en vit och en grön :)
Ändrade planer på kvällen, så jag packade och körde hem sent. Snackade i telefon med kompisen under hemresan. Jag är undrande, inte förvånad egentligen, men nöjd med att jag inte är inblandad. Det funkar bra som det är :)
Allt var uppackat och en maskin tvätt i maskinen vid halv 10. Gräsat aslångt! och hela ena gräsmattan uppgrävd av mullvaden:((   SUCK 

Skönt att vakna hemma i morse.
Chatt fm med vännen. Fick inte ljudet att funka som det skulle. Märkligt!
Ringt och beklagat mej för mullvadsjägaren. Han skrattade.....kommer imorgon...hoppas mullvadens sista dag är kommen !

Trädgårdsarbete hela em idag. Klippt gräset, grävt upp mullvadsfällorna som hamnat under jord. Hackat ogräs och räfsat norr om huset.
Coachen har köpt ett litet tuff tuff lok :) som han fått transporterat hem med lastbil. 2 ton vägde det och står just nu i hans garage för att om möjligt bli en turistattraktion i Kåse. Otroligt, men roligt, det skall vara han till en sån sak ha ha.
Han har hjälpt mej idag med att hämta lite skräp med släpet och lyft av dörren till källaren som jag skall renovera i veckan.
Nya uppdrag har jag fått att fixa med. Ser fram emot grävandet av avlopp och påbörjandet av carport och byte av tak :)
Hoppade dansen ikväll, hann inte.


Inga kommentarer: