Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2013-08-26

Begravning för mullvaden.

Saknade i morse.
Möte med centrala resursteamet om handledning av ett arbetslag.
Budgetuppföljning, inte så bra.. verkar som om jag går
back...det blir hårda bud.

Diskussion om hur vi skall göra i fortsättningen med resan till Prag i årskurs 9. Negativa vibbar.
När jag kom hem, så hade mullvadsjägaren varit här och satt fällor. Mullvaden hade precis fastnat i fällan. Det var sorgligt. Jag bar ut den några hundra meter ut i hagen och öppnade fällan. Jag lade jord över den och den hade rört sig någon dm när jag kom  tillbaka, men sen dött.
Usch, jag skall verkligen fundera ut något radikalt. Jag måste helt enkelt försöka stoppa dem vid tomtgränsen med något stopp i marken.
Smsade till mullvadsjägaren. Han ville inte ha något betalt. Jag lovade bjuda fika nästa gång han kom till hit. Fick en :) tillbaka.
Avslutade kvällen med en runda till stenarna på backen.


Inga kommentarer: