Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2013-08-07

Gråmelerad

Jag har svårt att vänja mig vid tempoförändringen. Efter normalt blodtryck i 4 veckor är stressnivån redan hög och för många saker avhandlas på samma gång. Schema, timmar och tjänstefördelning som jag och de inhoppade schemaläggarna har svårt att få ihop. Telefonsamtal med förälder och socionom i 1 ½ timme efter jag slutat jobbet. Hela hemresan plus 1 timme på min parkering Saker som hänt kräver aktualisering av vår krisplan.
Omöjligt at fokusera på en sak i taget. Det blir så stora kontraster. Inte bra.
Var ute i trädgården ikväll och planterade om mitt fikonträd och fixade lite. Längtar efter regn. Vattningen gör varken från eller till. Mullvaden är i sitt esse och går INTE i fällorna. L
Samtalade med någon i morse som jag just nu inte kan definiera vad han är för mej? Tilliten är skadad och vi tillför inte varandra så mycket just nu. Det tar mycket energi med dessa omstarter, men än så länge är jag beredd att hitta tillbaka till balansen om vi hjälps åt lite.
Hans prioriteringar igår var positivt för både honom och mej och det gav mej en öppning hos en annan person som varit låst för mej under 1 månad. Det kändes bra. Får se var det landar?
Jag märker att det blivit mörkare betydligt tidigare än innan på kvällarna. Usch ! Det påminner om att sommaren börjar trappa ner.
Vvsaren varit hos mej och fixat en del i pannan. Nu går varmvattnet i alla fall så jag slipper duscha hos kompisen J
.  Ev någon ventil mellan varmvattenberedaren och pannan också sönder. Vet inte var det landar med kostnaden. Jag skall ringa försäkringsbolaget imorgon.

Valen och prioriteringarna skapar våra liv.

Inga kommentarer: