Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2013-08-04

Skördefest i Svenstorp och smärta i mitt hjärta

Åkte dit i år också. Det fanns allt för en nyfiken själ i vilken ålder som helst och mer därtill.
Äggakaga med lingon och stekt fläsk, helstekt gris,  mmmmm, 12 ardennerhästar som arbetade, traktorer och fina gamla bilar. Och såklart de gosiga alpackadjuren, kommers på hög nivå och demonstration av en massa gamla arbetssätt från läggning av spåntak till stenkross.

Velade länge innan jag bestämde mej. Ingen av mina dansekörkompisar skulle dansa ikväll. Jag bestämde mej tyvärr för att köra själv. Det går aldrig att beskriva smärta men den kom helt oväntad och slog till som en kniv i hjärttrakten. Första gången jag såg förstahandsvalet. Ja, ja smaken e som baken. Hon verkade ju vara en jättekul typ,...not. Jag genomled kvällen, körde innan det var slut, men jag fixade det rätt bra i alla fall. Utifrån hans uppsyn vid bordet under kvällen, så hade han ännu tråkigare än jag.  Glad att  vi fixade att dansa med varandra.

Känns rätt Ok att sova i Malmö ikväll. Det finns säkert en mening med allt. Semestern slut för den här gången. Ledsen :(
 













Inga kommentarer: