Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2011-09-26

Vedförrådet klart och också staketet




Jag tog semester idag. Solen sken. Ritade upp konstruktionen på grinden. Började på sista biten av staketet. Ont i hälarna som bara den. Borrmaskinen la av. Manicken för att spänna borren pajade så borret ramlade av efter ung 10 sekunders borrning. Shit ! Körde  till Ystad och handlade först ett par danseskor med gelé i hälarna för min hälsporre. Dansa det ska jag om så jag skall bäras ut på golvet ha ha. På väg till kassan låg där en en sån fantastisk tröja av ull. Kunde helt enkelt inte motstå den. Jag måste prova. Den satt som gjuten. Tog med den också till kassan. Sen blev det plasttak av korrigerat plast och skruvar med gummiburkar på toppen. Några vinkeljärn blev det också och nya borr. Därefter körde jag till Järnaffären och köpte ny borrmaskin. Jag ville inte ha de skraltiga som fanns på Jem o Fix. Hem igen och byggde klart vedförrådet. Snyggt ! Jag var faktiskt nöjd. Tänker göra en kontruktion med krokar invändigt och öljetter i presenning som jag kan hänga förr under vintern. Vedklabben gjorde sej fint på golvet.  Byggde klart staketet. Bara grinden kvar nu. Otroligt vad jag kan J
Vännen skicka sms när han satt mol alena i sitt jakttorn.
Trött…Plockade undan grejerna.
Stig kom på kvällen med sin nya bata-lastare och ville diskutera fundamentet till Ljusskulpturen. Jag beställde 2 kubikmeter ved av honom. Jag känner mej nöjd…Nu kan jag åka och jobba imorgon med gott samvete.
J

Inga kommentarer: