Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2011-09-25

Kommit på hur jag skall göra grinden

Idag har det varit strålande sol och jag har gjort väggarna klara och förberett till taket på vedskjulet. Funderat över konstruktionen på grinden. Kommit på hur? Vännen kom. Fika i Simrishamn och senare prat vid köksbordet. Jaktmånaden börjar snart.  Myckt av hans tid går åt att sitta i jakttornet.
Jag tror jag tar ledigt imorgon. Vädret skall hålla. Måste passa på att göra så mycket jag hinner ute innan den isande hösten kommer.


Av Nils Soneson
Vind…rymdtumlare
kommande farande
än visslande i mitt spiselrör
än lekande bland strandtågen
än piskande stegrande havet
flyende sanden-
lätta timglassanden
av vågor vaskad
av strömmar slipad
och förd till tidlös kust
Under din yra lek
från gungande havsfärd
byggde du av vita sanden
böljande landet


Inga kommentarer: