Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2011-09-22

Bilen full med tryckinpregnerat och lagat rabarberpaj till imorgon


Fortfarande ont i benhinnorna efter dansen. Men nu stapplar jag inte längre. Tror jag får köpa ett par stötdämpande dansskor till nästa gång, som jag studsar runt.
Det klarade sig med läraren…Han stannar…efter mild övertalning och mutor. Jag andas ut för den här gången.
Köpt den årliga arsenalen av vitaminer och uppiggande till vintern. Det blev dyrt. När jag radar upp dem på frukosttallriken, så liknar det en medicinutdelning på ålderdomshemmet. Ha ha
Jag körde in om brädgården på väg hem och köpte långa bräder till väggarna på vedförrådet. Lååånga var ordet. De nästan släpade efter bilen på min lilla peugeot när jag körde hem. Puh..det klarade sig. En omgång till får jag nog köra på lördag.
Träff med Smygegänget i Trelle imorgonkväll. Jag har gjort två rabarberpajer. Rabarber från Svalöv minsann. De kom väl till pass. Har suttit och klurat på en lek också. Hm det blir lite tipsrunda med påföljande lagtävling…det blir nog kul.
Imorgon skall jag hämta lärare vid tåget som skall lära rektorsgruppen hur man praktiserar kollegahandledning. Jag kör direkt till Trelle från jobbet. :-D

Inga kommentarer: