Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2011-09-14

Datastrul och ”sov du lilla videung”


Min dator är på upphällningen. Den är bara 2 år, men jag har den med överallt så slitaget är hårt. Hårddisken håller på att lämna in. Jag har ett usb-minne tillreds hela tiden och gör backupp för varje ny fil jag tillverkar. Datorn lade av 5 gånger idag. Än så länge har det gått att skaka den till att starta igen :-D    Teknikern säger dock att det är kris, så jag har beställt en ny som kommer om 10 dagar. Trevligt ! men jag håller tummarna för att den gamla startar tills den nya kommer. Igår lade den trådlösa routern av. Vet inte vad som hänt? Fick skaffa kabel och lyckades hitta internet igen. Kris ha ha.
Efter jobbet ikväll körde jag till Malmö och träffade en kompis som jag inte pratat med på länge. Vi gick på kafferosteriet och fikade och uppdaterade varandra på de senaste händelserna. Gick på Buttericks och köpte blinkande bollar till barnbarnen.
Jag hann precis till barnbarnets läggning och läste kvällssaga och sjöng ”Sov du lilla videung” innan hon somnade. En givande kväll.

Inga kommentarer: