Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2011-09-18

Påbörjat vedförråd, staketuppsättning och mys vid brasan





Igår körde jag till brädgården och köpte tryckimpregnerade stolpar, bultar och beslag. 4 m långa och ingen som brydde sig eller ville hjälpa mej kapa. Fick in drygt hälften i min lilla bil, spände rem om och om luckan. Jag körde sakta hem. Vännen kom och hjälpte mej skruva upp stommen på vedförrådet. Regnet hängde i luften. Blev inte riktigt nöjd med taket. Jag får tänka på hur jag skall bygga vidare på det för att det skall bli bra. Det blev fläskfilégryta med sting och rosé. Vet inte längre? Jag tror oddsen är ganska dåliga, men jag har lovat mej själv att hålla ut ett tag till.
Fortsatte i morse med att sätta upp staketet. Det blev klart på hela högersidan. Muren är lite sned och går upp på ett ställe. Jag fick korrigera bräderna lite på mitten i efterhand. Det blev OK. Nu är det bara grinden och den lilla biten mitt fram kvar. Regnade då och då, dimmigt och rått. Barnbarn och dotter kom och vi tände en brasa för att hålla oss varma. Det är så otroligt underbart med de små. En sådan rikedom. Ibland tror jag inte det är meningen att jag skall leva i tvåsamhet igen. Att resten av mitt liv skall ägnas åt annat. Känner mej förkyld och lite ruggig ikväll.

Inga kommentarer: