Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2011-09-05

REGN..igen ! Skrivit svar på beslutet och gjort utkast till sponsring

Det har regnat hela dagen. Usch! Humöret blir bara dämpat och down och segt.  Jag har arbetat hemma idag. Suttit hela dagen och skrivit på svaret till Skolinspektionen. Jag blev nästan klar. Bara lite diskussion och överrenskommelse med kollegan imorgon.
Jag körde till stan och fixade färg till tvärläktena till staketet. Kunde inte måla idag på grund av vädret.  Snabbtur till apoteket. Köpte en tröja på väg till bilen. Vännen ringde. Jag gjorde utkast till sponsringsförfrågan till Byalagets  ljusskulptur som jag är en av de initiativtagande till.
Jag är trött ikväll. Tänder ljus. Mörkt tidigt.  Funderar över tiden. Den räcker aldrig till de saker som jag vill. Längtan efter något som inte går att hitta. Acceptans. Det optimala kanske inte finns. Vad är det? Längtan. Saknad som också kan ge mening åt tillvaron. Plus och minus. Vad är rätt pris? Sorg är kontrasten till glädje och harmoni. Det vita ser man bara när det finns bredvid det svarta sida vid sida. Ljuspunkterna som röda blodåar i det svart/vita

Inga kommentarer: