Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2014-01-19

Vitlök och snuva

Stack till stan igår middag, med lite nya kläder i bagaget. Snackade med yngsta dotter som jobbar i helgen, Dansekompisen ringt. Ja, det blir lite påfyllning av glädje ikväll med dans. Fortfarande förkyld och snuvig. Försöker kurera mej med vitlök och Echinagard.
Inte fått rätt på mitt nya Apple ID... Grrr, skall sticka ut till Emporia och Applecenter för att försöka få dem att hjälpa mig.
Trött, sover 10 timmar...har väl nån  infektion i kroppen, eller så är det vädret och årstiden, eller så är det sorgen över förlusten av en person i mitt liv?? 
Står på min plattform, acceptans och stiltje tills våren börjar spira. Tänker om förändringar om jobb, boende, ev. ändra planerna ang. mitt hus som börjar kännas som en belastning, och aktivt ta tag i de låsningar som hindrar mej att göra stora förändringar i mitt liv. Att sluta tro på en vänskap, där det ömsesidiga förtroendet på lika villkor aldrig kommer att bli varaktigt.
Att våga hoppa utan skyddsnät och utmana sina grundläggande värderingar och känslor och lita på att plattformen finns där att stanna upp på, att landa på emellanåt om jag skulle behöva det.
Jag kan ju simma, jag kan ju balansera, jag kan också flyga. Flyga har gjort många gånger i drömmen :)


 

Sandra Botticelli


Liv uppstår ur möten
och ständiga separationer

Ständigt måste jag bränna
bilden av ditt ansikte
för att leva med ditt ansiktes
rörliga skuggor och ljus
Ständigt återstår

bara framtid: ett litet segel
på en alltför stor köl

Inga kommentarer: