Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2014-01-03

Vänner som är äkta och genuina

Fika i stan med vännen från Vik som alltid finns där när man behöver. Som sakta vänder fallriktningen mot plattformen. Tilliten mellan oss är 100 procentig. Dansekompisen bjöd på laxgratäng ikväll. Dottern ringde och bara berättade att hon fanns.
Plattformen finns där. Den är stadig och stabil. Jag bara glömmer den ibland
. Verklighetsbilden som sakta spårat ur till att acceptera bemötande och nedre gränser som jag aldrig behöver acceptera. Verkligheten som sakta återfår sin form och den nivå som jag behöver befinna mig på. Hjälpen finns här för att jag skall komma upp. På plattformen kan jag stå stadigt igen.


Av Karin Boye

Känn så nära verkligheten bor.
Hon andas här intill
i kvällar utan vind.

Hon kanske visar sig när ingen tror.


Solen glider över gräs och häll.
I hennes tysta lek
är livets ande gömd.
Så nära var han aldrig som ikväll.

Jag har mött en främmande som teg.
Om jag räckt ut min hand,
Jag snuddat vid hans själ,
När vi gick om varann med skygga steg
 

Inga kommentarer: