Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2014-01-21

Föreläsare från Canada gav sting innan buffén

På Ystad Saltsjöbad och hörde föreläsning av skolguru från Canada på fm. Inga problem med min engelska. Helt otroligt smidigt med Google apps och skriva minnesanteckningarna direkt på Googledrive från paddan. Spännande föreläsning ! En fantastisk lunchbuffé efteråt. Träffade kollegor från rektorslyftet förra året.
Direkt till möte med föräldrar, elev, modersmålslärare och arabisk tolk om ett överklagande av betyg. Rusade till nästa möte, elevärende med hela elevhälsan, föräldrar samt BUP. En kort paus och sen öppet hus med alla föräldrar och elever som står i kö och vill börja på högstadiet till hösten. Trött som en gnu kl 20.00 när jag körde till stan.
Förkylningen frodas fortfarande. Hm
Fördelen med att bo i stan är att jag blivit en hejare på att fickparkera. Inte många centimeter fram o bak till nästa bil idag inte....det är ju nästan som man börjar tro man kan lära sig backa med släp också he he
Kan se fram emot en lika sanslös dag o kväll imorgon också på jobbet.

Av Björn Arvidsson

Det piskar och slår mot min ruta
jag fryser innanför min värme
en tumstock ligger utsträckt
och mäter upp mitt liv i små bitar

så vänd dig inte bort kära
det är inte som du tror

nästan aldrig som du tror
det är bara så kallt innanför
den sköra hinnan av människa
så isande kallt


Inga kommentarer: