Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2014-01-05

Morgonrock och 50 års fest

Vaknade på natten och kunde inte sova, gick upp och tog ett glas mjölk. Somnade igen och sov till 10. Satt i morgonrocken och fixade med skolans hemsida resten av fm. Körde 7 st till 50 årsfest i Bjärred i bykrogens bil sent på em. Dansekompisen körde. Tog ett glas vin till maten. Jättegod mat. Trevligt! Roligt att se hur vännerna bor till vardags. Småpratade med värdens kompis och pappa. Chauffören mådde inte bra så jag erbjöd mig köra hem. Tog alltså inte mer än glaset vin. Det gör mej inget. Jag har lika trevligt ändå. Jag har nästan slutat dricka nu för tiden. Det blir nästan aldrig mer än ett glas. Mår bättre och blir inte så trött. Körde in om Malmö och lämnade 2 st på hemvägen. Det blev en varm korv i Ystad innan vi körde hem. En trevlig kväll !

Av Ewy Isgren


Kom, och sitt med mig vid havet
så skall jag lära dig vågornas sång.
Kom och gå med mig på heden -
jag lovar dig,
tiden blir aldrig lång.
Kom, sätt dig här
och lyssna på vinden,
slut dina ögon – och endast var.
Aldrig förspillda dagar min älskade,
aldrig förspillda, de år som är kvar.


 

Inga kommentarer: