Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2014-01-05

Ny vår

Att ta bort julen är som att städa i sitt inre. Det tar tid men det blir så rent och fint. Jag brukar vänta tills den 13 jan, men det kändes rätt idag att börja. Jag kommer att packa i veckan och byta miljö, som jag ofta gör vid den här tiden. Det känns som om det blir lite längre den här gången.
Det kan vara kul för katten med ;)
Jag funderar över mitt stora behov av att processa mina tankar i skrivandet. Här, på Skype, i filer och på papper. Kan jag inte kommunicera, så förtvinar jag. Det kommer kanske bli en bok nån gång när jag orkar samla alla mina fragment. Att sätta ord på tankar och känslor genom att skriva, är för mej lika nödvändigt som att äta och sova. Ibland når man fram, ibland inte, men det känns äkta och öppet för mej. Det hindrar att skit kapslas inne och blir till bitterhet och negativ energi. Bitterhet, hat och behov av att skada står alltid för obearbetad sorg.

Nu skall jag städa tills ikväll när det blir macka och kaffe hos dansekompisen innan trettonaftonsdansen.

Av Bibbi Ann

Den längtan ingen mer än jag vet om,
men som känns i varje fiber
dunkar i varje puls, flimrar för ögats iris


Den längtan jag drivs av
hamrar kraftfult, bedövande
brinner djupt


Inga kommentarer: