Ni som läser min blogg. Skriv gärna en kommentar.

2014-01-25

Ändrade planer

Hemma och tvättat, betalat räkningar, vattnat blommor, tagit post och fixat med mitt smyckesskåp.
Vännen ringde och berättade att han fick rycka in o jobba idag, så det blir ingen dans ikväll.
Tur det, för jag kom plötsligt på att jag var bortbjuden till kompisarna i Skurup. Hm, väntar köra till Malmö förrän sent ikväll. Jag skall hämta kompisarna i Ystad och ta dem med.
Städat i några lådor. Hittade en dagbok från året då jag var ute och vandrade. Jag läste lite och mycket känslor från den tiden kom tillbaka. En fantastisk vandring. :) Hoppas på att komma tillbaka till Santiago en dag.
Men också många tankar om hur jag tänkte. Om plattformen som började byggas då. Att jag förändrats och utvecklats en del sedan dess, men också att det är tydligt att någon annan också förändrats. Det känns positivt. Vägarna skiljs och löper samman igen, skiljs igen.........Allt handlar om val och konsekvenserna och priset av det.
Jag har fått klart med att träffa en speciell person igen som numera finns utanför Blentarp. Det ska bli spännande. Ser verkligen fram emot det.

Av Brita af Geijerstam

Jag längtar efter ett djup
Ett djup långt under tjälen
Ett allvar och en glädje
ett närmande till själen


Jag längtar efter klarhet
där gränser suddas ut
Ett ljus som jag kan följa
hela vägen ut

Inga kommentarer: